Att bli ett aktiebolag


Idag fick jag veta att man kan bli ett företag enbart genom att skriva om dagens outfit och chai latte-konsumtion. Glöm åratal av harvande som musiker, eller ens den månadslånga förnedringen som är en dokusåpa, nu kan man bli ett AB bara genom att skriva lite på internet. Och man behöver inte ens satva bra. Det är sannerligen en underbar värld vi lever i! Jag inser att väldigt många har vetat om detta väldigt länge och att faktumet att jag för två veckor sedan inte läst en enda blogg gör mig ungefär lika hipp och happening som farmor Ragna, men va fasen...bättre sent än aldrig.

Denna bloggs enkla motiv är dels att bli ett aktiebolag, dels att ta över världen. Någon projektbeskrivning på detta finns ännu inte, men det är säkert bara en tidsfråga. Jag tänker på mycket dumt, varför skulle jag inte tänka ut en projektplan för världsherravälde? En gnutta mer konkret så kommer era dagar nu att förgyllas med texter om min eminenta minipoporkester White Elephant , min kamp för att få in ordet minipoporkester i Svenska Akademiens Ordlista, Kulturföreningen Kreativ Explosion, bra musik, dålig musik, bibeln på ett mycket icke-religiöst sätt, och alla galna små upptåg som kultureliten i metropolen Östersund har för sig.

So long

Just ja...

Outfit: Rosa mössa och blå strumpor
Antal Chai Latte: inga

Kommentarer
Postat av: Anna

Samarbete är ett bra sätt att ta över världen! ;D

2009-01-06 @ 18:50:11
URL: http://synchronisedsinking.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0