Ode to mörka rum

Idag berättade jag för min far att jag startat blogg med målet att ta över världen. Han sa att då måste jag använda minst ett ord som folk googlar på. Så...

SEX

Nu när det var överstökat kommer dagens manifest: Ode to mörkrum och analoga kameror, dock känner jag att jag måste förklara mig lite innan jag fortsätter med denna epik. Jag inser att detta av den tredje dagen av totalt tre dagar där jag beskriver mig själv som sinnessjukt otrendig och bakåtsträvande med mitt analogvurmande, bloggnybörjande och youtubeomedvetna svammel. Så jag skulle bara vilja säga att jag allt som oftast faktiskt är ganska med i svängen, jag har stenkoll på en massa jättenymodiga saker och är så modern att den där nya blonda modellen bleknar i jämförelse. Jag har bara inte koll på samma saker som alla andra. Och nu när det är sagt, vidare!

Saker som är bra med mörkrum
1. Det är mörkt! Och som alla popbarn (och andra barn också för den delen) vet så är poetiskt mörker alltid att föredra framför borin' daylight.
2. I mörkrum har man en röd lampa, och röda lampor suddar i princip bort alla finnar från hyn och ger mystiskt glitter till ögonen. Tyvärr kan man dock även ha gröna lampor, vilket får en att se illamående ut.
3. Det finns en massa potentiellt farliga kemikalier. Need I say more?
4. Man spenderar ganska mycket tid med att vänta. I ett mörkt rum. Utan distraktionsmoment. Möjligheten att få omkull sin medfotograf är, shall we say, mycket stor.
5. Orden "Jag har jobbat i mörkrummet hela kvällen" låter en gnutta bordelliska och väldigt sexiga.

Sen har man ju den lilla guldkanten att man får arbeta med att framkalla bilder, vilket är bland det häftigaste man kan göra. Att spendera två timmar stirrandes ner i diverse kar för att få fram exakt rätt grå nyans på en nästipp skulle kunna vara meningen med livet. Speciellt med tanke på att man alltid får göra det 42 gånger innan det blir perfekt. Tänka sig.

På tal om mörkrum har jag idag använt gårdagens insikt (Youtube) för att komma fram till dagens insikt, som var Vampire Weekend. De gör videos inspirerade av Wes Anderson! De skriver (typ) om grammatik! De använder för guds skull Congas!! Musik kan i just detta ögonblick inte bli bättre...

Dagens outfit:prickiga långkalsonger. Det var kallt imorse
Antal Chai Latte: skamliga noll

Kommentarer
Postat av: Petré

Välkommen till bloggarnas värld då ^^

2009-01-09 @ 10:38:13
URL: http://ericcartman.blogg.se/
Postat av: Josefin

ah, i skolans mörkrum har vi gulgröna lampor. det är kanske därför jag aldrig får den där "mörkrumskänslan". det är ju mer som ett vanligt rum. med dålig belysning. inget romantiskt, coolt eller speciellt med det liksom.

fast det är ju väldigt roligt att framkalla bilder, ja.

2009-01-09 @ 11:52:56
URL: http://thedrowners.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0